Avrupa’nın fabrika kapatma ve işten çıkarma planları artıyor

Otomotiv Sektöründeki Kriz Avrupa’yı Sallıyor: Fabrikalar Kapanıyor, İşten Çıkarmalar Artıyor

Avrupa’nın otomotiv sektörü, teknolojik ve jeopolitik zorluklarla karşı karşıya bulunurken, üreticiler maliyetleri düşürme ve rekabet gücünü koruma çabasında fabrika kapatma ve işten çıkarma planları yapıyor.

Son yıllarda otomobil endüstrisinde Çin ve ABD’den gelen teknolojik ilerlemeler Avrupa’da tartışma konusu olurken, kıtanın otomotiv sektörü Çinli üreticilerin artan rekabeti ve elektrikli araçlara geçiş maliyetleriyle zorlanıyor.

Avrupa’nın otomotiv endüstrisindeki kriz, trendlerin göz ardı edilmesi, yapısal sorunlar ve jeopolitik risklerin etkileşimiyle karşımıza çıkarken, birçok otomotiv ve yedek parça üreticisi fabrika kapatma ve büyük çaplı işten çıkarmalar açıklıyor.

Otomotiv üreticilerinin içinde bulunduğu derin kriz, yedek parça tedarikçilerini de olumsuz etkiliyor.

Tedarikçiler, düşen siparişler ve artan maliyetlerle baş etmek zorunda kalırken, birçoğu elektrikli araç talebini karşılamak adına işten çıkarma veya yeniden yapılanma planları yapıyor.

Bosch’un 5,500 İşten Çıkarma Kararı

Avrupa’nın otomotiv sektöründeki işten çıkarmalara Bosch da katıldı. Şirket, otomotiv biriminde dünya genelinde 5,500 kişiyi işten çıkarma kararı aldı ve üretim tesislerinde kısa mesai uygulamasına geçeceğini duyurdu.

Alman otomotiv ve sanayi tedarikçisi Schaeffler, zayıf talep nedeniyle yeniden yapılanmaya giderek, 2,800’i Almanya’da olmak üzere Avrupa genelinde 4,700 kişiyi işten çıkaracağını açıklamıştı. Schaeffler, Avusturya ve İngiltere’deki fabrikaların kapatılma planları yapıyor.

Avrupa’nın en büyük otomobil üreticisi Volkswagen, Almanya’da üç fabrikayı kapatma ve büyük çaplı işten çıkarma planları yapıyor.

Volkswagen, maliyetleri düşürmek ve pazar payını korumak için işçi maaşlarında yüzde 10 kesinti talep ediyor. Almanya’nın en büyük sendikası IG Metall ile yapılan ücret görüşmelerinde anlaşma sağlanamaması üzerine sendika üyesi çalışanlar uyarı grevleri başlattı.

Fransız lastik üreticisi Michelin, Fransa’daki 2 fabrikasını 2026 yılında kapatma kararı aldı.

Otomobil parça tedarikçisi Johann Vitz GmbH iflas başvurusunda bulundu ve yeniden yapılanma sürecine girdi.

Alman Otomotiv Sektöründe Sipariş Eksikliği Duyarlılığı Artıyor

Münih merkezli Ekonomi Araştırma Enstitüsü (Ifo), Alman otomotiv üreticileri ve tedarikçilerinin sipariş eksikliği nedeniyle duyarlılığının kasımda önemli ölçüde kötüleştiğini açıkladı.

Ifo, sektörün geniş kapsamlı dönüşüm, yoğun rekabet ve zayıf ekonomi karışımında sıkıştığını belirtirken, pandemi ve tedarik zinciri sorunları nedeniyle biriken siparişlerin kapasite yetersizliğiyle karşılaştığını vurguladı.

Otomotiv şirketlerinin yeni eleman alımından kaçındığını ve işten çıkarmaları değerlendirdiğini belirten uzmanlar, sektördeki gelişmeleri belirsiz kılan ticaret politikalarının bekleyişini sürdürdüğünü söyledi.

Otomotiv sektöründeki kriz, istihdam endişesine yol açarken sanayisizleşme süreci gündemdeki yerini koruyor.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir