ABD, Lübnan’daki ateşkesi denetlemek için “mekanizma” kurdu.

İsmi paylaşılmayan ABD’li yetkili, konuya ilişkin AA muhabirine yazılı açıklama yaptı. Yetkili, CENTCOM’un Lübnan’daki “çatışma durumunu eş zamanlı incelemek üzere izleme mekanizması” başlattığını belirterek amaçlarının “şiddetin sona ermesi” olduğunu aktardı. Bu adımın, ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio’nun İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu ve Lübnan Cumhurbaşkanı Joseph Avn ile telefon görüşmeleri sonrası atıldığını kaydeden yetkili, “İsrail ve Lübnan’ın iki egemen devlet olarak görüşmesini ve barış ile güvenlik için bir yol bulmalarını sağlıyoruz. Görüşmeler, iki ülke arasında kapsamlı bir barış ve güvenlik anlaşmasına doğru ilerlemeye devam edecek.” ifadelerini kullandı. Yetkili, detayların yakında paylaşılacağını belirtti. İSRAİL BASINI: NETANYAHU PANİK İÇİNDE İsrail’de yayın yapan Kanal…